مطالب کاربردی برای مادران

باورهای اشتباه در مورد بارداری باورهای اشتباه در مورد بارداری بخش دوم

1398/7/14 11:02
نویسنده : mamani
51 بازدید
اشتراک گذاری

باور ششم: با غذاهای دریایی خداحافظی کنید
خوردن غذاهای دریایی در واقع در دوران بارداری بسیار سلامت است. ماهی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا3 است که فواید عمده رشد آن برای جنین بسیار زیاد استو اما همه ماهی‌ها به شکل برابر این مواد مغذی را ندارند. سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه می‌کند هر هفته دو تا سه وعده غذای دریایی با جیوه کم را در برنامه غذایی خود قرار دهید ماهی‌هایی مانند سالمون، میگو و تیلاپیلا. در مورد سوشی سازمان غذا و داروی آمریکا به زنان باردار توصیه می‌کند پیرو پرهیز از خوردن هر ماده غذایی خام، از خوردن سوشی نیز خودداری کنند. ماهی خام می‌تواند حاوی انگل و باکتری باشد و منجر به عفونت و بیماری شود. بنابراین بهتر است اگر هم دلتان سوشی می‌خواهد از سوشی پخته استفاده کنید. حتما مطلب « در بارداری چه ماهی‌هایی را نباید خورد» را بخوانید.


باور هفتم: دوران بارداری دوران درد و بیماری است
بسیاری از داروهای بدون نسخه در دوران بارداری بی‌خطر هستند اما باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید. بهتر است « داروهای ممنوعه دوران بارداری» را بخوانید. بسیاری از متخصصان برای برخی داروها به شما چراغ سبز نشان می‌دهند اما بهتر است دستورات پزشک را دنبال کنید. مکمل‌های گیاهی به دلیل آنکه هنوز تحقیقات زیادی در مورد اثراتشان روی جنین انجام نشده، بهتر است مصرف نشود. اگر نیاز به آرامش اعصاب دارید و می‌خواهید مسیر طبیعی را طی کنید بهتر است مدیتیشن یا شکلات را امتحان کنید.


باور هشتم: رنگ مو نکنید
باردار بودن ظاهر شما را به خطر نمی‌اندازد اما باید باهوش باشید. در حالی که خطری مانند رنگ کردن مو برای شما وجود دارد مطالعات نتیجه قطعی نشان نداده است اما توصیه میشود در سه ماهه اول بارداری از این کار خودداری کنید. بهتر است از رنگهای طبیعی برای این کار استفاده کنید.


باور نهم: باشگاه رفتن را فراموش کنید
در واقع بسیاری از کارشناسان می‌گویند برخی تمرینات ورزشی راهی عالی برای کنترل وزن و آمادگی بدن برای زایمان است. توصیه می‌شود زنان باردار در هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط داشته باشند. منظور از متوسط این است که ضربان قلب افزایش یابد و شما شروع به تعریق کنید. بهتر است از ورزش‌های که نیاز به دراز کشیدن به پشت دارد پرهیز کنید. « ورزش‌های مجاز دوران بارداری» را بخوانید.


باور دهم: در بارداری نمی‌توانید مانیکور کنید
لازم نیست کارهای زیبایی را به صرف اینکه می‌خواهید مادر شوید، فراموش کنید. اگر می‌خواهید لاک بزنید فقط کافی است سراغ انواعی که فتالات، تولوئن و فرمالدئید دارند نروید. بهتر در مکان بدون تهویه این کار را انجام ندهید و از همه مهم‌تر اینکه مطمئن باشید ابزارهایی که برای مانیکور استفاده می‌کنید، استریل هستند.

پسندها (2)

نظرات (0)