مطالب کاربردی برای مادران

باورهای اشتباه در مورد بارداری باورهای اشتباه در مورد بارداری بخش اول

1398/7/14 10:55
نویسنده : mamani
48 بازدید
اشتراک گذاری

باید و نبایدهای دوران بارداری برای مادران باردار می‌تواند خسته کننده باشد. تازه وقتی این بایدها و نبایدها با هم تلاقی می‌کنند دردسر شروع می‌شود. مادر باردار جایی می‌خواند که نباید قهوه بخورد اما در جای دیگر به او می‌گویند مصرف قهوه تا چند فنجان مشکلی ایجاد نمی‌کند. برخی از این بایدها و نبایدها انقدر متداول شده که تبدیل به باور در ذهن مادران باردار شده. با هم ببینیم کدام از این باورها را می‌توان تغییر داد.


باور اول: روزانه سه وعده غذایی سالم بخورید
در واقع باید در طو روز (هر دو تا سه ساعت) شش یا هفت وعده غذایی کوچک و سالم میل کنید. خوردن مداوم از گروه‌های مختلف غذایی، قند خون را در حد ثابت نگه می‌دارد که برای شما و کودکتان سالم است. اکنون زمان رژیم گرفتن نیست اما بیش از حد در مورد غذا استرس نداشته باشید. آنچه قبل از بارداری برای شما مفید بوده، حالا هم مفید و مناسب است.

باور دوم: مصرف نوشیدنی الکلی مضر نیست
مطالعات بیشمار نشان داده است مصرف نوشیدنی الکلی در دوران بارداری با افزایش خطر ابتلا به اختلالات جنین مرتبط است. هر دو مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و کالج زنان و مامایی آمریکا می‌گویند زن باردار باید در دوران بارداری از مصرف الکل به طور کامل اجتناب کند. نقایص هنگام تولد با الکل در دوران بارداری کاملا قابل پیشگیری است. ضروری است که تمام پزشکان، زنان باردار را در مورد عواقب مصرف این نوع نوشیدنی‌ها هوشیار کنند.


باور سوم: به هیچ عنوان کافئین مصرف نکنید
درست است که کافئین از جفت عبور می‌کند اما یک فنجان قهوه یا چای در روز کاملا مناسب است. در حقیقت مصرف 200 میلی‌گرم کافئین در روز بی‌خطر است. بنابراین اینکه چه میزان قهوه یا چای بخورید مهم است. همه اینها به نوع نوشیدنی و میزان کافئین آن بستگی دارد. میزان کافئین موجود در قهوه بسته به دانه، مدت زمان پخت و نحوه تولید آن متفاوت است. به عنوان مثال یک قهوه فرانسوی قوی‌تر از یک فنجان قهوه آمریکانوست که با شیر مخلوط شده است.


باور چهارم: پنیر را کامل از رژیم غذایی‌‎تان حذف کنید
خوشحال باشید خانم‌ها! لازم نیست از همه پنیرها چشم بپوشید. برخی از انواع پنیر مانند پنیر چدار به دلیل پاستوریزه بودن کاملا مناسب هستند. پنیرهای نرم، غیرپاستوریزه، پنیر فتا و پنیر بز ممکن است بیماریهایی داشته باشند. اگر خوش شانس باشید فروشگاه شما انواع پاستوریزه پنیر را دارد و باید به برچسب آنها دقت کنید.


باور پنجم: شما باید به جای دونفر بخورید
بله ویار غذایی در بارداری وجود دارد اما بارداری زمانی نیست که بخواهید از این موضوع مجوزی برای زیادخوری بیابید. به طور متوسط هر خانم فقط لازم است 300 کالری اضافی در روز به رژیم غذایی خود اضافه کند. اگرچه مهم است بدن خود را به خوبی تغذیه کنید اما لازم نیست بیش از حد بخورید!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)